Do UOKiKu wpływa coraz więcej skarg na reklamy produktów mających mieć wpływ na zdrowie. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzy się przypadkom medycznego scamu, czyli wprowadzających w błąd reklam preparatów o rzekomo cudownych leczniczych właściwościach.
Konsumenci zgłaszali przede wszystkim brak skuteczności, nieadekwatne ceny, nieistniejące promocje, niemożność skontaktowania się ze sprzedawcą i zgłoszenia reklamacji oraz wykorzystywanie do promocji fikcyjnych autorytetów (np. lekarzy). Na zmanipulowany przekaz szczególnie podatni są seniorzy cierpiący na wiele schorzeń.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego skontroluje reklamodawców, ale również ośmiu wydawców pod kątem tego, czy odpowiednio weryfikują treści reklam przyjmowanych do publikacji. UOKiK przypomina, że wydawca może ponieść odpowiedzialność za publikowanie reklam sprzecznych z prawem lub zasadami współżycia społecznego.