Alert podczas skanowania opakowania może świadczyć o sfałszowaniu leku, ale nie musi. Może także wynikać z błędów technicznych lub ludzkich, które można wyjaśnić lub naprawić. Jeżeli się to uda i w konsekwencji opakowanie zostanie skutecznie wycofane – nie ma potrzeby zgłaszania alertu do Fundacji KOWAL.
Jak wyjaśnia Fundacja KOWAL, alert podczas weryfikacji autentyczności produktu leczniczego jest informacją, że operacja weryfikacji czy wycofania opakowania leku się nie powiodła. Sytuację taką należy spróbować wyjaśnić, w pierwszej kolejności eliminując możliwe błędy po stronie operatora i sprzętu. Dopiero jeśli się to nie uda – alert należy zgłosić za pośrednictwem aplikacji NAMS lub na Platformie Zgłoszeniowej.
Czytaj także: NAMS: innowacyjne narzędzie zarządzania alertami
Fundacja KOWAL podsumowuje: „Skuteczne wycofanie danego opakowania, przekreśla (wyjaśnia i zamyka) wszystkie wcześniejsza alerty wygenerowane na tym opakowaniu – wynikały one z błędu, który został już naprawiony. Nie ma potrzeby zgłaszania takich alertów„.
Czytaj także: Fundacja KOWAL o największych wyzwaniach farmaceutów