Co ma zawierać reklama wyrobu medycznego i jak powinna być prezentowana? Do ogłoszenia skierowano rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych.
W aptekach, punktach aptecznych i placówkach obrotu pozaaptecznego reklama nie może ograniczać powierzchni przeznaczonej dla osób korzystających z usług danej placówki i musi być rozmieszczona w sposób uporządkowany w stałych i wydzielonych miejscach. Natomiast w podmiotach leczniczych oraz miejscach wykonywania praktyki lekarskiej, fizjoterapeutycznej, przez pielęgniarkę czy przez położną oraz w punktach felczerskich może być rozmieszczana wyłącznie w poczekalniach dla pacjentów.
W § 4 rozporządzenia ustanowiono obowiązek wskazania, że przekaz ma charakter reklamowy. Ma to poprawić transparentność przekazu reklamowego. W ocenie skutków regulacji czytamy: „Obecnie reklama wyrobów medycznych nie zawsze jest wystarczająco przejrzysta, co może przekładać się na niewystarczającą ochronę zdrowia publicznego, dlatego w projekcie rozporządzenia określono niezbędne dane, jakie powinna zawierać reklama wyrobów, inne niż nazwa lub nazwa handlowa wyrobu oraz przewidziane zastosowanie wyrobu, a także sposób prezentowania reklamy, przy uwzględnieniu konieczności obiektywnej prezentacji wyrobu, bezpieczeństwa jego stosowania, stanu wiedzy użytkowników wyrobów oraz konieczności zapewnienia niezakłóconego korzystania z usług zdrowotnych i usług farmaceutycznych„.
Reklama powinna zawierać również odpowiednie ostrzeżenie. Ostrzeżenia zostały rozróżnione w zależności od tego, czy reklama dotyczy wyrobu medycznego lub wyrobu medycznego do diagnostyki in vitro, czy też wyposażenia wyrobów medycznych lub produktów niemających przewidzianego zastosowania medycznego. Będą to odpowiednio hasła: „To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą” lub „Dla bezpieczeństwa używaj zgodnie z instrukcją używania lub etykietą„. Rozporządzenie reguluje szczegółowo, jak graficznie czy też w formacie audio ma być prezentowane takie ostrzeżenie.