Ministerstwo Zdrowia – w związku z licznymi pytaniami i wątpliwościami w sprawie zwrotu produktu leczniczego RoActemra, zawierającego tocilinizumab, stosowanego w terapii pacjent w z COVID-19 – opublikowało komunikat wraz z informacjami.
Istnieje możliwość zwrotu wyłącznie produktów pełnowartościowych, czyli w nieuszkodzonym opakowaniu, prawidłowo przechowywanych i nienoszących śladów naruszeń, otrzymanych z hurtowni farmaceutycznej. Wszystkie podmioty lecznicze, które wyrażą potrzebę zwrotu produktu leczniczego RoActemra powinny przekazać taką informację na adres mailowy: Covid.mz@urtica.pl.
Zwroty mogą być dokonywane w terminie 60 dni od daty dostawy produktu do podmiotu leczniczego, przy czym wskazany termin nie dotyczy sytuacji likwidacji lub zamknięcia oddziału COVIDowego.
Jednocześnie Minister Zdrowia wskazuje również na konieczność transparentnego oszacowania zapotrzebowania na przedmiotowy produkt leczniczy oraz właściwego dysponowania nim w szpitalach. W przypadku prowadzenia nieracjonalnej gospodarki lekami Minister Zdrowia podejmie stosowne kroki.
Komunikat_w_sprawie_zwrotow_produktow_Roactemra