Polacy zbyt rzadko korzystają z badań profilaktycznych i nie są należycie informowani o możliwości wzięcia w nich udziału. Ta przesłanka znalazła się u źródła pomysłu, aby w działania edukacyjne włączyć apteki.
Częstochowska Okręgowa Izba Aptekarska uruchamia kampanię informacyjno-edukacyjną „Wiem o raku”. W aptekach ogólnodostępnych dystrybuowane będą materiały zachęcające pacjentów do wykonywania badań profilaktycznych: mammografii, kolonoskopii i cytologii. Pacjenci z ulotek dowiedzą się, gdzie mogą wykonać bezpłatnie badania finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Akcja promuje profilaktykę onkologiczną i pomyślana jest jako element opieki nad pacjentem. Ma także przyczynić się do kreowania pozytywnego wizerunku farmaceutów jako specjalistów ochrony zdrowia i podkreślić potencjał edukacyjny aptek, które codziennie odwiedza około 2 mln osób. Poza korzyściami dla pacjentów może dać podstawy do dyskusji nad refundowaniem działań edukacyjnych prowadzonych w aptekach.
257 aptek z terenu działania CzOIA otrzyma plakat i 250 ulotek adresowych dla pacjentów. Pomysłodawczynią i koordynatorem akcji jest mgr farm. Karolina Wotlińska-Pełka.
Naczelna Izba Aptekarska objęła akcję patronatem honorowym, a Aptekarz Polski – Pismo Naczelnej Izby Aptekarskiej będzie sprawować patronat medialny.
