Wyszukiwarka e-rejestracji nie ma żadnej preferencji co do kategorii miejsca szczepienia (apteka, punkt szczepień, powszechny punkt szczepień, itd.) – wyjaśnia Centrum e-Zdrowia.
Naczelna Izba Aptekarska informuje, że zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia oraz Centrum e-Zdrowia w sprawie procedury rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19 w aptekach ogólnodostępnych, wskazując na zgłaszane przez apteki i farmaceutów problemy w funkcjonowaniu elektronicznego systemu rejestracji, w szczególności dotyczące rejestracji na szczepienia za pośrednictwem infolinii, w tym:
1) brak dostępu osoby rejestrującej do grafiku e-rejestracji;
2) brak dostępu pacjentów dokonujących rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19 za pośrednictwem strony internetowej pacjent.gov.pl lub Internetowego Konta Pacjenta do grafiku wolnych terminów szczepień, pomimo że apteki ogólnodostępne publikują informacje o dostępnych wolnych terminach.
„Wyszukiwarka pozwala pacjentowi na wybór miejsca, które jest najbliżej położone, zgodnie ze wskazanymi kryteriami pacjenta (kod pocztowy lub adres, data, typ szczepionki oraz preferowane godziny), i podaje pierwsze wolne terminy w ustalonych kryteriach. Jeśli w najbliższym punkcie szczepień jest zgłoszonych dużo wolnych slotów na wcześniejsze godziny, to pacjent zobaczy je na pierwszym miejscu ale w przypadku decyzji, że chce zapisać się w konkretnej lokalizacji może takowe wyszukiwanie zawęzić wskazując z listy rozwijalnej wybrany przez siebie punkt szczepień” – wyjaśnia Centrum e-Zdrowia.
„Podejście propacjenckie było ideą tworzenia algorytmu prezentacji wyników: najszybciej i najbliżej. Nie możemy faworyzować punktów szczepień w aptekach czy zlokalizowanych w przychodniach POZ czy Powszechnych Punktów Szczepień” – dodało Centrum e-Zdrowia.