Fundacja KOWAL opublikowała wyjaśnienia i zestawiania dotyczące możliwych informacji przekazywanych przez PLMVO do systemów użytkowanych przez apteki ogólnodostępne, szpitalne oraz hurtownie farmaceutyczne.
System PLMVS pokazuje aktualny status serializowanego produktu leczniczego podczas jego weryfikacji. Jakie są statusy leków można sprawdzić tu: Statusy leków.
W zależności od poprawności danych znajdujących się na opakowaniu oraz działania skanera system PLMVS wysyła zwrotnie komunikat lub alert. Czym się różni komunikat od alertu? Komunikat dotyczy informacji o treści administracyjnej, czyli podania błędnego hasła, zablokowania konta lub braku certyfikatu dostępowego.
Alert to informacja, że zeskanowane skanerem dane nie są zgodne z tymi znajdującymi się w PLMVS. Powodów może być kilka, błąd w odczycie danych, zamiana wielkich liter na małe, zła data ważności lub brak danej serii lub pojedynczego opakowania w systemie PLMVS. Każdy alert posiada indywidualne ALERT ID, na podstawie którego można zidentyfikować konkretną paczkę produktu. Zgłaszając alert na Portalu Fundacji oprócz danych znajdujących się na opakowaniu należy podać właśnie to ALERT ID.
Naczelna Izba Aptekarska prowadzi prace mające na celu zwiększenie czytelności informacji przekazywanych przez systemy informatyczne użytkowane przez farmaceutów.
Przewodnik_zarządzania_alertami_w_PLMVS