DIA udostępniła komunikat Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego – mgr farm. Mariusza Kozłowskiego, który dotyczy informacji zawartych w rejestrach zezwoleń na prowadzenie aptek, punktów aptecznych i działów farmacji szpitalnej.
Przypomina się w nim, że podmiot prowadzący jest zobowiązany do przekazywania do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego zawiadomienia o zmianach, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Dotyczy to informacji określonych w art. 107 ust. 2 pkt 1, 3-5 Prawa farmaceutycznego, takich jak między innymi imię i nazwisko kierownika, nazwa apteki (jeśli została nadana), numer telefonu, adres e-mail, adres strony www czy dni i godziny otwarcia apteki. Trzeba zaznaczyć, że dokonanie niektórych zmian może wymagać zmiany zezwolenia na prowadzenie apteki.
WIF na podstawie otrzymanych danych wprowadza zmiany do rejestru. Ich aktualność jest ważna w kontekście zgodnego z prawem obrotem produktami leczniczymi – wpływają one między innymi na możliwość dokonywania zakupów w hurtowniach, realizacji recept czy weryfikacji autentyczności leków.
Dolnośląski WIF zwrócił także uwagę, że w przypadku zakończenia działalności, dezaktywacja konta oraz zerowanie stanów w ZSMOPL będą następować na podstawie statusu placówki właśnie w rejestrze. Podstawą jest prawomocna decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia i nie ma konieczności przesyłania do organów nadzoru farmaceutycznego dodatkowych wniosków w tym zakresie.