Przedstawiciele firmy GlaxoSmithKline plc (GSK) zapowiedzieli powstanie w połowie 2022 roku nowego podmiotu o nazwie Haleon w drodze planowego wydzielenia jednostki Consumer Healthcare.
Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: „Hay-Lee-On”) opiera się na połączeniu słów „Hale”, które jest staroangielskim słowem oznaczającym „w dobrym zdrowiu” oraz „Leon”, które kojarzy się ze słowem „siła”. Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych, składających się z przedstawicieli ochrony zdrowia i konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.
Utworzenie Haleon jest wynikiem serii udanych inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich 8 lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer). Haleon dysponować będzie portfolio rozpoznawalnych, globalnych marek: Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum.
Informacja prasowa