– Potrzebne jest zwiększenie aktywności edukacyjnych, profilaktycznych – apteki mogą być w te działania zaangażowane – mówiła Prezes NRA Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, podczas debaty „Farmaceuci i szczepienia: Czy wykorzystamy szansę na poprawę profilaktyki?” zorganizowanej przez Forum Dialog+.
Pacjenci oczekują szczepień ochronnych w aptekach
– Zainteresowanie szczepieniami w aptekach jest bardzo duże. Zdecydowanie chętniej przychodzą pacjenci do aptek niż do innych punktów – proces realizacji szczepienia przebiega szybko, w warunkach bardzo bezpiecznych. Pacjenci spodziewają się również możliwości zaszczepienia się przeciw grypie. To serwis, który powinien zostać jak najszybciej wdrożony w aptekach. Mamy bardzo dobre doświadczenia – mówiła Prezes NRA.
– Relacja między pacjentem a farmaceutą jest bardzo dobra i pacjenci darzą farmaceutów ogromnym zaufaniem. Do aptekarzy przychodzą pacjenci przekonani i nieprzekonani w poszukiwaniu informacji o szczepieniach – dodała.
Potrzebna jest kampania edukacyjna
– Kluczowa jest kampania informacyjna, edukacyjna, bo musimy wiedzieć, że szczepić przeciw grypie możemy się nie tylko we wrześniu czy październiku, ale również w kolejnych miesiącach – podkreślała Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.
– Kampania informacyjna o szczepieniach w aptekach na poziomie rządowym jak i lokalnym ewidentnie podniosłaby poziom zaszczepienia przeciw COVID-19 czy grypie – dodał Marcin Piskorski, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET.
– Ruchy antyszczepionkowe, ich fałszywa narracja powoduje niechęć do szczepień – dodała Prezes NRA.