Centrum e-Zdrowia podsumowuje rok 2020 jako rekordowy dla liczby użytkowników Internetowego Konta Pacjenta: Obecnie jest ich ponad 4,7 mln wobec zaledwie 850 tys. na początku 2020 r. Tylko w okresie październik-listopad nastąpił przyrost nowych kont o 1 mln. To potwierdzenie, jak ważne i oczekiwane przez społeczeństwo są e-usługi w zdrowiu.
W listopadzie 2020 roku zrealizowano badanie „Świadomość i postrzeganie Internetowego Konta Pacjenta”, że jego funkcje związane z pandemią koronawirusa były bardzo popularne – pacjenci korzystali między innymi z możliwości sprawdzenia wyniku testu oraz informacji o nałożonej kwarantannie czy izolacji.
Motywacją do logowania się do IKP ma być także e-skierowanie (obowiązkowe od 8 stycznia 2021). Jak się okazuje pandemia uświadomiła, jak istotne są e-usługi i jakie korzyści płyną z ich wykorzystania.
Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia zaanonsowała końcówkę prac nad aplikacją mobilną „mojeIKP”. Ma ona poszerzyć zakres funkcjonalności dostępnych w ramach Internetowego Konta Pacjenta: Pracujemy także nad wprowadzeniem na IKP nowych e-usług, takich jak centralna e-rejestracja i e-wizyta. Chcemy, by były one dostępne na platformie e-zdrowie w drugiej połowie roku. Zaletą tego rozwiązania będzie to, że pacjent z poziomu aplikacji będzie miał dostęp do wszystkich lekarzy specjalistów i placówek. Przez system będzie można zapisać się na leczenie, zarządzać terminami, sprawdzać historię swoich wizyt.