Wszelkie informacje o uczestnictwie konkretnych aptek ogólnodostępnych w programie pilotażowym przeglądów lekowych powinny zostać sformułowane tak, aby nie został naruszony art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne – przypomina Główny Inspektor Farmaceutyczny.
Za dopuszczalną należałoby uznać samą informację o realizowaniu przez aptekę programu pilotażu przegląd w lekowych, jak również informacje o świadczonej usłudze przeglądu lekowego (odpowiadające treści wskazanego rozporządzenia), o tyle nie mogą one zawierać żadnych treści wartościujących, ani znak w graficznych, które zachęcałyby do skorzystania z usług i oferty apteki. W przeciwnym przypadku, informacje tego rodzaju mogą zostać potencjalnie uznane za zakazaną reklamę aptek i ich działalności, za prowadzenie której nakładana jest administracyjna kara pieniężna na podstawie art. 129b ust. 1 i 2 u.p.f. – wskazuje GIF.
Komunikat_Glównego_Inspektora_Farmaceutycznego_z_dnia_22_marca_2022_roku