Na stronie internetowej Fundacji KOWAL pojawił się wpis nawiązujący do sygnałów o pojawianiu się podczas weryfikacji autentyczności leków komunikatu wskazującego na wystąpienie problemu przy próbie połączenia z NMVS. “W szczegółach może być wskazany błędny schemat XML lub pojawić się kod błędu NMVS_TE_XM_02. Oznacza to że system PLMVS nie może zweryfikować autentyczności danego opakowania z powodu nieprawidłowej struktury danych z kodu 2D. Może to być spowodowane usterką skanera, źle odczytującego kod 2D, lub błędem po stronie podmiotu odpowiedzialnego, który nieprawidłowo je nadrukował“.
Co należy zrobić w takich przypadkach? Sugeruje się, aby w pierwszej kolejności przeprowadzić ręczną weryfikację danego opakowania. Należy odczytać cztery wartości dotyczące:
- kodu produktu (PC),
- partii (Batch),
- daty ważności (EXP, w formacie RRMMDD np. 220728)
- numeru seryjnego (SN).
Opcja ręcznego wprowadzenia danych jest dostępna na stronie Graficznego Interfejsu Użytkownika, po zalogowaniu – w zakładce Numery Seryjne, po wybraniu procesu Weryfikuj/Wycofaj pojedyncze opakowanie.
Natomiast – jak wyjaśnia Fundacja – “pojawianie się komunikatu 403 Forbidden może oznaczać brak importu certyfikatu na danym komputerze, lub korzystanie z przeglądarki, która blokuje ów certyfikat. Problem ten najczęściej występuje na przeglądarce Mozilla Firefox. Fundacja KOWAL rekomenduje korzystanie z przeglądarki Google Chrome lub Microsoft Edge“.